keeping up with the joneses

Posts tagged “inspirational

Kanye West…”CREATIVITY”

Kanye‘s most recent blog post…

funny, he’s changing the blog game now…

peace, and CREATIVE love.

Advertisements

vids…OK Go | Lowry

These videos have blown my mind…i know must repair it and take artistic action…

1. OK Go – “WTF?”

this is right inside my doorway. take an effect and play with it. have fun and orchestrate your art. that’s what i’m trying to do…

2. Lowry – “Whiskey”
Vodpod videos no longer available.

more about "Lowry – Whiskey", posted with vodpod


this is a pretty fresh indie band i just discovered through the Guilt By Association Vol. 2 project in which they covered “Africa” by Toto. i feel like the video tells the story pretty well with not too much performance shots and not too much “couple” shots. the video is for a project called 99DollarMusicVideos.com…i think they accomplished it better than any one else i’ve seen on the site.

peace, and videLoVEs.


mos def / talib kweli…history vid

another really simple & beautiful video. mos def has really come into his style. i love that cotton shirt with the tie and jacket…good look.

Vodpod videos no longer available.

peace, and k.i.s.s. love.


run this town…music beyond the internet

this is a pretty rad video of the PS22 Chorus singing Jay-Z’s Run This Town

” We are Yeah I said it, we are We will be the leaders Look at us. We’re fearless Don’tcha wanna be us? P.S. We’re the chorus 22 is poppin’ Don’t believe that we are stoppin’ Cuz the music that we’re droppin’ You can see that we are rockin’ Out the stage and we ain’t frontin’ Lemme tell ya little something 22’s gon be runnin’ Running this town tonight”

Music (pop music…HIP HOP) reaching beyond the internet, beyond the clubs (as a simple dance music), beyond the ipods, beyond the school doors, into the classroom, to this choir’s curriculum. they do a good job too! i diggs it! very inspirational…

peace, and run this love.


KiD CuDi album interview…”Man On The Moon”

KiD CuDi speaks about his upcoming first album, Man On The Moon: The End of the Day. Really profound things said in this interview. I’m telling you, this dude is about to make a classic. He is making that next shit.

Vodpod videos no longer available.

What i’m doing is trying to end the segregation between genres…and fusing them together and make one “super-song” so to speak. But just do it in a way that’s appropriate. Not just, (mockingly) “Oh man i want to do a record with ‘this band,’ because it’s a band, and we need to fuse hip hop with alternative rock because that’s ‘the new thing to to.’…No. That’s been done before. What’s the next shit?….
I know alot of people say, “Yo man my album’s going to be crazy, it’s going to be like nothing you’ve ever heard before.” Literally, i’m not lying. It’s the truth. You’re probably going to hear alot of people trying to duplicate these sounds man…I just hope people have an open mind because it’s some next level shit, for real.

I saw in an interview CuDi talking about how he’s making music for people who listen to all types of music. How there is of course people who listen to just acoustic, or just pop, or just soul, or JUST hip hop. But that he makes music for people (like him, sidebar: like me) who listen to all different types of music. To the music that inspires. To the great music being made whatever its medium. This is exactly the artist I’ve been waiting for…which is really fucking exciting as it should be for you if you truly listen to and dig all kinds of music. WOrd Up.

Peace, and great music love. JOIN THE MOVEMENT! END GENRE SEGREGATION!